Wednesday 14 January 2015

Hebatnya sirah Nabi Swt

Assalamualaikum, Alhamdulillah bersyukur kehadrat Ilahi kerana Allah swt telah kekal kan semangat kpd Hamba sang penulis ni utk terus mengupdate Blog untuk memulakan Sayap Dakwah menggunakan Siber. Alhamdulillah kerana Allah Swt kekalkan semangat kita utk kekal tegur menegur mmbuat kebaikan dan mencegah kemungkaran.Allah swt adalah sebaik-baik perancang, habat mana rancangan kita, tapi kalau Allah swt tak izinkan, maka tak jadi lah sesuatu yg dirancang manusia. Kita sebagai pemuda pemudi Islam ,hendaklah kita selalu ingat kepada Allah dan sentiasa menjaga Akhlak, Walau sejak kebelakangan ini, Isu K-POP semakin mendapat perhatian di New2 Malaysia. Ini sebenarnya telah membawa nama Islam dan mencemarkan nama baik wanita bertudung. Bagaimana seorang remaja Islam, yang sudah baligh menutup aurat , tidak dapat melawan hawa Nafsunya. Maa Shaa Allah. Harap-harap kita semua dapat mengambil ibrah daripda peristiwa tersebut.

12 Rabiuawal tahun gajah, Nabi Muhammad Swt telah dilahirkan dalam kalangan Orang Arab.Dimana masa itu, hidup zaman berkabilah. Satu Kabilah, boleh berperang dengan satu kabilah lain dengan hanya seekor unta shj.Oleh itu, Allah swt mewajibkan kita beriktikat bahwa Nabi SAW adalah Rasul/Pesuruh Allah SWT. Nabi Swt didatangi oleh Jibril tentang penurunan Wahyu,Nabi Swt takut, lalu pulang ke rumah, lalu diselimut oleh siti Khadijah. Lalu,Kaum Arab hendak menghalau Nabi Swt keluar daripada Tanah Arab kerna Nabi swt membawa syiar islam.Nabi Swt sedih kerana, Saudaranya sendiri hendak menghalaunya. Abu jahal bercakap kpd Nabi Swt,bukan kami tak suka kamu wahai Muhammad, akan tetapi,kami tidak suka dengan Syiar Islam. Walaupun kita mengangap Nabi swt adalah Rasul, Kita tidak boleh beranggapan bahawa Nabi swt adalah setaraf dengan Allah Swt.
Kepada Rasulullah Swt tidak boleh Label sebagai tuhan. Di Masjid Nabawi, Ramai orang yang minta dengan Nabi SWT dengan membelakangkan Kiblat,Sepatutnya  meminta kepada Allah.Jika hendak,maka minta lah daripda keberkatan Nabi Swt agar Allah swt memperkenankan Doa kita.

Nabi Swt sangat merendah diri, Apabila Nabi dtg kepada sahabat-sahabatnya, Nabi tak kasi berdiri, tetapi,apabila Pembesar-pembesar lain datang, Nabi kata,Berdiri tanda hormat.Betapa hebatnya Nabi kita.

No comments:

Post a Comment